Handelsbetingelser
ORDRE
Webshop-ordrer
Når du afgiver en ordre i webshoppen, sender vi dig automatisk en ordrebekræftelse. På den måde ved du, at vi har registreret din bestilling.
Specielt producerede varer
Send os gerne en e-mail med dine præferencer for farve, stof eller størrelse.
Hvis du har et billede af din inspiration, må du også gerne vedhæfte det.
Vi vil så vende tilbage med forskellige muligheder og forslag for at realisere din vision.
info@thevintageroom.dk
Kig gerne i vores Kollektioner og Lookbook for at blive inspireret af de mange muligheder, vi kan tilbyde.
Indretning af privat hjem eller erhvervslokaler
Send os gerne en e-mail med jeres præferencer for farve, stof eller størrelse.
Hvis I har et billede af jeres inspiration, må I også gerne vedhæfte det.
Vi vil så vende tilbage med et visuelt designkoncept, der imødekommer jeres vision og behov.
Kig gerne i vores Lookbook og Kollektioner for at blive inspireret af de mange muligheder, vi kan tilbyde.
info@thevintageroom.dk
BETALING OG SIKKERHED
Betalingsmetoder du kan bruge:
Alle priser er inklusiv 25% moms.
- Visa
- ApplePay
- GooglePay
- Master Card
- Anyday
- ViaBill
- Bank overførsel
Ved Anyday delbetaling:
Anyday betalingsmulighed er tilgængelig for køb på 300,- DKK eller mere.
Når du vælger at betale med Anyday, trækker vi den første betaling, når din vare afsendes.
Efterfølgende vil du betale en månedlig ydelse den sidste hverdag i hver måned.
Antallet af månedlige ydelser starter fra fire måneder, som er rentefri, og kan variere afhængigt af din valgte betalingsplan.
Betalingsplaner udover fire måneder kan være underlagt renter.
Størrelsen på hver ydelse bestemmes af din ordres samlede beløb, din valgte flexydelse og den specifikke betalingsplan, du har valgt.
Husk, at hvis du betaler alle rater til tiden inden for den rentefri periode, påløber der ingen renter eller gebyrer.
Skulle du returnere dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk blive annulleret.
Yderligere detaljer og vilkår for brug af Anyday kan findes her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper
Reservation af beløb
Når du betaler med et betalingskort, bliver beløbet reserveret med det samme.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Ved bank overførsel, brug nedenstående oplysninger:
INTERIOR DESIGN GROUP APS
Reg nr: 2141, Konto nr: 6899206221
Udenlandsk overførsel:
IBAN: DK90 2000 6899 2062 21
Swift: NDEADKKK
Angiv venligst ordrenummer på betalingen.
Er mine betalingsoplysninger sikre hos jer?
Vi tager din sikkerhed meget alvorligt og opdaterer derfor løbende vores hjemmeside med den nyeste sikkerhedsteknologi.
Vores betalingssystemer er krypterede og sikrer, at dine betalingsoplysninger forbliver private og beskyttede under hele transaktionsprocessen.
Du kan også genkende, at vores hjemmeside har en krypteret og sikker forbindelse, når du ser en hængelås til venstre i adressefeltet i din browser.
E-mærke certificering
Vi har en e-mærke certificering.
E-mærket certificering betyder, at vores webshop er blevet verificeret af et autoriseret juridisk firma og opfylder alle krav, der stilles til en webshop, der tilbyder e-handelsservice.
Det sikrer bland andet, at forbrugerne har en sikker data- og betalingsproces samt gratis køberbeskyttelse med økonomisk sikring på op til 10.000 kr. pr. handel.
E-mærket er en dansk repræsentation af EU Ecommerce Trustmark, som har til formål at sikre tryg og gennemsigtig onlinehandel.
Du kan læse mere om certificering på siderne:
LEVERING
Leveringstid på produkter
Du kan se den forventede leveringstid under hvert produkt i afsnittet 'Levering'.
Leveringstiden er fremvist som estimeret for at tage forbehold for fragt- eller produktionsforsinkelser.
Vi og vores partnere gør altid vores bedste for at levere inden for den estimerede leveringstid.
Hvis der skulle ske ændringer i leveringstiden, som er uden for vores kontrol, bestræber vi os på at informere dig så hurtigt som muligt om den opdaterede leveringstid.
Sporing af ordre
Vi sender dig en email med et sporingslink eller leveringsinformation om den aftalte leveringsdato og tidspunkt.
Vær opmærksom på, at alle ordrer leveres til kantsten, medmindre der er indgået en anden aftale.
Levering foregår typisk på hverdage mellem kl. 08:00 og 17:30.
For at kunne modtage varerne skal der være til rådighed et tidsinterval på mindst 3-5 timer i dagtimerne på en aftalt hverdag.
Gratis fragt
Vi tilbyder gratis fragt med levering i Danmark.
Levering sker altid til en kantsten.
Vi benytter fragtfirmaer såsom GLS, Danske Fragtmænd, PostNord og andre til levering til både privat- og erhvervsadresser.
Indbæring, montering og skraldebortskaffelse
Der er muligt at tilkøbe indebæring, montering og skraldbortskaffelse.
Vær opmærksom på, at ekstra ydelser som indebæring, montering, bortskaffelse af skrald skal bestilles sammen med din ordre og kan ikke tilføjes senere.
Dette skyldes, at disse ekstra services kræver en særlig planlægning og ikke kan tilkøbes, efter at en almindelig fragt er blevet bestilt.
Kontakt os venligst ved afgivelse af ordren, så vi kan arrangere dette for jer.
Samlingstilstand af møblerne ved levering
Nogle af møblerne leveres fuldt samlet, mens andre kræver let samling.
Du kan se, om et møbel leveres samlet, under 'Levering' sektionen for hvert produkt.
International levering
Vi tilbyder international levering.
Bemærk venligst, at leveringspriserne kan variere afhængigt af dit leveringsland og region.
Kontakt os venligst for at få en pris på levering af din ordre.
Modtagelse af varen
Når varen/varerne ankommer, bedes du venligst foretage en grundig kontrol.
Selvom det er sjældent, kan genstande nogle gange blive beskadiget under forsendelsen.
Hvis du opdager eventuelle skader, bedes du kontakte os inden for 24 timer efter modtagelsen af din vare, så vi kan arrangere afhentning og erstatning af varen/varerne hurtigst muligt og uden omkostninger for dig.
Husk altid at sende billeder af beskadigelsen til os på mail.
info@thevintageroom.dk
FORTRYDELSESRET OG RETURNERING
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.
Du kan sende en mail til info@thevintageroom.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som vi gerne sender til dig.
Det er ikke muligt at fortryde købet ved at nægte at modtage varen.
Specialproducerede varer eller bestillingsvarer
For specialproducerede varer eller bestillingsvarer er det ikke muligt at lave en retur, da disse varer er individuelt producerede/bestilte og kan ikke fortrydes eller returneres.
Du kan se vores returvejledning under hvert produkt i 'Returpolitik'.
Oprettelse af en retur
For at lave en retur, skal du starte med at sende en mail til info@thevintageroom.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som vi gerne sender til dig.
Når du har givet os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til vores lager i København/Sjælland.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Manglende original emballage kan muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Du skal selv betale for returnering af pakken og hæfter for eventuelle skader under transporten.
Vi anbefaler, at du bruger en forsikret fragtservice.
**For specialproducerede varer eller bestillingsvarer er det ikke muligt at lave en retur, da disse varer er individuelt producerede/bestilte og kan ikke fortrydes eller returneres.
Du kan se vores returvejledning under hvert produkt i 'Returpolitik'.
Tilbagebetalingen af købsbeløbet
Vi refunderer din betaling senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Bemærk venligst, at det kan tage noget tid for din bank eller dit kreditkortselskab at behandle og bogføre refusionen.
Tilbagebetalingsbeløb
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.
I tilfælde af, at produktet og emballagen er ubeskadigede og kun blev åbnet omhyggeligt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, er du berettiget til fuld refusion.
Hvis emballagen er blevet åbnet og groft beskadiget, og/eller produktet er blevet brugt, er du berettiget til en delvis tilbagebetaling.
Hvis et produkt er blevet beskadiget eller har mistet værdi på grund af, at du har brugt den på en måde, der ikke var nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, eller hvis varen blev beskadiget under transporten, og skaden ikke er dækket af din produktgaranti, er du ikke berettiget til refusion.
Håndtering af forsendelsesomkostninger i tilfælde af retur.
Forsendelsesomkostningerne i tilfælde af retur håndteres af kunden.
PRODUKTGARANTI OG REKLAMATION
Produktgaranti på produkter
Alle vores produkter er underlagt kvalitetskontrol.
Vores garanti dækker mod producentfejl og er gyldig i 12 måneder efter køb.
Garantien dækker enhver produktions- eller materialefejl.
Giv os venligst besked inden for 2 måneder, hvis du bemærker eventuelle mangler.
Produktgarantien dækker ikke skader, slid, fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der ikke kan tilskrives producentfejl.
Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, har du en reklamationsret i 12 måneder.
Reklamationsretten er kundens ret til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede, da varen blev solgt.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af skader, ukorrekt brug, slid, fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der ikke kan tilskrives producentfejl.
Beskadigelse under transport
Vi gør alt for at levere dine varer til dig i perfekt stand.
Vi anbefaler, at du tjekker din levering, så snart den er modtaget.
Hvis din ordre var beskadiget under transport, bedes du kontakte: info@thevintageroom.dk inden for 24 timer efter modtagelse af din ordre.
Husk altid at sende billeder af beskadigelsen til os på mail.
PERSONLIG DATA OG COOKIES
Registrering af dine personoplysninger
Vi registrerer dine personoplysninger for at kunne levere vores varer og tjenester til dig.
I forbindelse med indsamling, opbevaring og behandling af dine oplysninger skal vi indhente dit samtykke for at tillade os at behandle dine data.
Du giver os dit samtykke, når du registrerer dig på vores hjemmeside og accepterer vores Privatlivspolitik og Handelsbetingelser.
Du har ret til at tilbagekalde dette samtykke, når du skifter mening.
Sikker opbevaring af dine data
Vi opbevarer dine data sikkert og krypteret.
Oplysninger afgivet til The Vintage Room videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Alle salgs- og personoplysningerne opbevares i 5 år efter bogføringslovens regler om, at regnskabsmateriale skal opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.
Cookies
Vi bruger cookies til at hjælpe med at forbedre vores tjenester, sikkerhed og personliggøre vores indhold.
Cookies er små tekstfiler, der placeres på din computer for at forbedre brugeroplevelsen via indsamling af statistiske data.
Ved at bruge vores hjemmeside og vores tjenester, giver du samtykke til brugen af cookies som forklaret her.
Du kan til enhver tid ændre eller trække dit samtykke tilbage fra cookiepolitikken på vores hjemmeside.
Bemærk dog, at hvis du vælger at afvise cookies, kan du muligvis ikke bruge den fulde funktionalitet på vores hjemmeside.
Forespørgsler om persondata
Som registreret kunde hos The Vintage Room har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen.
Du har også ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig.
Eventuelle henvendelser i denne forbindelse rettes til:
info@thevintageroom.dk
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
The Vintage Room
Østerbrogade 50
2100 København
info@thevintageroom.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07.07.2024
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@chandelier-home.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her: www.emaerket.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Har du spørgsmål? Du kan altid kontakte os:
info@thevintageroom.dk